Tuesday, June 16, 2009

I think...

...this is one of those things that was way more exciting in person. As a matter of fact, I know it is. Ah well. I'm going to share it anyway, so please pretend to be excited. : )
So, yesterday Dylan and Cassidy were finishing up their dinners (Dylan - Stage 2 "Harvest Squash Dinner" and Cassidy - Macaroni and cheese, cucumbers) and I decided, as I sometimes do, to put a few puffs on Dylan's tray. Usually, he will look at them and proceed to push them on to the floor. But this time, he picked one up, attempted to put it in his mouth, came oh so close but missed and it wound up on his lap. I clapped and cheered for him and he tried it again. Success!! Sure as could be, he picked up a puff (not with the pincer grasp quite yet) and put it right into his mouth!! YEAH! His first success with self-feeding!

OH! That reminds me...

I finally ordered the ol' Honey Bear Cup from BeyondPlay.com. When it arrived in the mail, I opened it and immediately thought two things: 1. Ah, I really hope this thing works! and 2. I can not believe this tiny little plastic thingy costs $8.95 plus $7.95 for shipping.

Ok, so maybe it wasn't in that exact order, but still...

We'll try the honey bear cup today and continue on with the puffs. Maybe even try a teething biscuit or two. Small steps...but progress is progress, I say.

14 comments:

Karly said...

Yay, Dylan! That's not a small thing at all.

Wendy P said...

That's a big thing! Go Dylan!!

Kimberly said...

Progress for sure. He is doing so great. Go Dylan!!

Hector and Jennifer Varanini Sanchez said...

Yahoo on the puffs!!!

I felt the same way about the honey bear...we could probably make it ourselves :)!!!

Amanda said...

That is such a big deal! I struggled a lot with getting Jane to feed herself. I think she quite liked having someone else do it for her. Yay, Dylan!

Rachel Smith said...

Let us know how the honey bear goes...I have been wondering how they work and if and when I should buy one.

Lis said...

WAY TO GO DYLAN!

The Lehnick Family said...

Way to go Dylan! Ok, Laurie...please tell us how he makes out with the Honey Bear! I have been contemplating ordering it or not??? Brayden doesn't have much interest in the sippy cup...just open cup...so let us know...

Sharon said...

Yay for self-feeding. That's great! Can't wait to hear how you do with the honey bear. We're still working on it. And I ended up buying $30 worth of stuff we may or may not end up needing just to get free shipping on the honey bear...hmmm...not sure if that was the best decision!

Jackie said...

Horray Dylan. Isaac was all about boob for so long we thought he'd never eat. He's still only just started opening his mouth to let us feed him, and we still cheer each time. Good luck with honey bear.

Derek, Kenzee and Gage said...

alright!! Go Dylan! That is so awesome! It shows the desire and that's just what they need! I hope the honey bear works for him! I think Gage kinda thought it was weird, but thats cuz I couldn't figure out how much to squeeze it or not squeeze it!! I'm excited to hear how is goes!!

Tim and Kelli said...

Yeah, Dylan, enjoy those yummy puffs. Let us know how the honey bear goes.

Amy said...

WTG Dylan.

Jeanette said...

Go Dylan!!!! I look forward to seeing your success with the Honeybear cup.